Aşiretimizin evveliyatı tamamen Alevi idi. Bu nedenle birşeyler yazacağım, ama hemen bir sünnin yazdığı ne olur ki, diye tepki koyanlar olacaktır. Ama yine de yazacağım. Kim ne derse desin, umurumda değil. Bir ilahiyatçı olarak Alevilerimize doğru metodu göstermek istiyorum. İster kabul ederler, ister 100 yıl daha kimlik bunalımı yaşayarak bocalamaya devam ederler. Aslında bana teşekkür edeceklerine, kızıyorlar. Neden? Çünkü Alevilerimiz kendi aralarında net değiller. Kimi aleviliği kürtçülüğe alet ediyor, kimi aleviliği marksizme alet ediyor. Kimi türkmen aleviliği diyor. Bir kör döğüşü almış başını gidiyor.
Bir kere Alevi önderlerimiz bir Alevilik tanımında anlaşmış değiller. Bu durumda boşluk yaratırsan, sünni diyanet bu boşluğu doldurmaya kalkar. Buna da kızıyoruz. Hani sen red politikasından başka ortaya ne koydun ki, diyanetin müdahalesine engel olasın. Daha alevilik nedir bilmiyoruz. Alevilik bir din midir, mezhep midir, tarikat mıdır karar vermiş değiliz, kalkıp kendi ideolojimize göre şekil vermeye çalışıyoruz. Tutmaz arkadaş. Ben bir sünni çocuğu olarak korkmadan çekinmeden "gerçek Türk kimliği Türkmen Aleviliğinde gizlidir", sünnileştikçe araplaşıyoruz diyorum, bu da marksist kürtçü alevi çocuklarının hoşuna gitmiyor. Sizler de marksist kürt milliyetçilerinden korkmadan Gerçek Türk kimliği Türkmen Aleviliğinde gizlidir, Türkmen ve Kürtmen milletinin asıl kimliği Türkmen Aleviliğinde gizlidir diyebiliyor musunuz?
Kısaca Türkmen Aleviliğin önündeki tek engel marksist kürtçülük hareketidir. Marksist olan olsun, ona gücenmem. Ama ikili oymamasınlar yeter. Birgün kürt alevisi, birgün marksist ateist olmaktan vazgeçsinler, alevilik rayına oturur. Marsksizm din bir afyondur diyor, aleviliği afyon sınıfına koyuyor, o zaman marksist isen alevi de olamazsın. Yine marksizm, sosyalizm her türlü şövenizmi red ediyor. Bu durumda kürtçülük de yapamazlar ama yapıyorlar. İşte tek engel ve çelişki burada. Aleviliğe marksizm ve şövenizm tek engel oluyor. Türkmen Alevi, Kürt alevisinden kız alıp verebiliyor. Kürt sünni de, türk sünniden kız alıp verebiliyor.
Demek Türkiye'de Kürt sorunu yoktur. Kürtçülük yapanların çoğunluğu Türk hanımlarla evliler ve çocukları kürtçe de bilmiyorlar. Değerli kürtçü kardeşim sen bu savaşı yatak odasında kaybetmişin, neyi ispatlamaya çalışıyorsun derler adama...
- Gerçek bir alevilik tanımı mı istiyorsunuz? Ben yazıp görevimi yapayım, sizler itiraz ededurun ki bu rezillik bitmesin. Eğri oturalım doğru konuşalım. Türk, Acem ve Arap karakterli mezhep ve tarikatlar vardır.
1. Temelini Eski Türk dini olan Şamanizmden, yani Hanif Dininden alan Ehlibeytten Hoca Ahmet Yesvinin başını çektiği TÜRKMEN ALEVİLİĞİ vardır.
2. Mecusilikten kaynağını alan PERS, ACEM Aleviliği vardır ki, buna ŞİA lık denir. Bizim aleviliğimiz şia ile bağdaşmaz.
3. Temelini putperestlikten ve israiliyattan ve hristiyanlıktan alan ARAP ALEVİLİĞİ vardır. Buna NUSAYRİLİK denir. Bizim aleviliğimiz arap aleviliği ile de bağdaşmıyor.
- Peki bu mezheplerin hangisi Türk ve Kürt Alevilerine daha yakındır?
Elbetteki, TÜRKMEN ALEVİLİĞ daha yakındır. Marksist kürtçüler TÜRKMEN ALEVİLİĞİ dememek için ANADOLU ALEVİLİĞİ diye bir isim uydurdular. Halbuki ANADOLUDAKİ ALEVİLER Türkistandan hoca ahmet yesevi dergahlarından hacı bektaşı veli ile birlikte çıkıp geldiler.
Önderlerin Türkmendir. Yani temel YESEVİLİKTİR. Eeee biz Türkmen Aleviliğini kabul etmiyoruz, biz kürt alevisiyiz... Canım kardeşim Tarihte KÜRTMEN ALEVİLİĞİ diye bir alevilik tanımı yoktur ki, senin dediğin olsun. Gerçekleri saptırmaktan vazgeçelim. Cem evinin kapısında deynekçi sakın eşikliğe basmayın diye uyarıyor. Daha cemevinin kapısında Türk dini Şamanizmi yani Hanif dinini yaşıyorsun. Duvazını Türkçe yapıyorsun. Sazını orta asya Türk diyarından getirdin, Türk sazı ile semah yapıyorsun. Makamlar deyişler türk malı. Semah ayini, şaman din adamının dansının aynısıdır. Daha ne inat ediyorsun...
Bu inada devam edildiği sürece, Türkmen Aleviliği bir varlık gösteremez, Sünni emevi arap anlayışı Türkmen aleviliğini ezer geçer, sana bana ağlamak düşer...
Gelin zaman varken Anadoluyu Türkleştirmek ve İslamlaştırmak için Anadoluya gelen Horasan Erenleri hacı bektaşı veli, pirsultan abdal, sarı saltuk, tapduk emre, yunus emre, şeyh edebalı, hacı bayramı veli gibi Türkmenlerin eteğine yapışarak ortaya bir alternatif koyarsak aleviliği emevi diyanetin baskısından kurtulabiliriz. Bizler daha ehlibeyt ile ümeyye arapların arasındaki savaşın adı konmamış gizli bir TÜRK ARAP SAVAŞI olduğunu da bilmiyoruz. Peygamberlerin tek Türk soyudan gelip, Türklerin seçilmiş bir kavim olduğunu da bilmiyoruz. Bu kadar bilinmezle Alevilik nereye kadar var olur ki?
Kürt vardır ama Türkmen Aleviliğini seçtiği için cem evinde Türk gibi yaşarlar. Alevilerimiz daha tavşanı neden yemediğini bilmiyor. Halbuki Türk dini şamanizmde uğurlu uğursuz hayvanlar vardır. Baykuş ve tavşan şamanizm inanışınında uğursuz hayvanlara girdiği için alevilerimiz tavşan eti yemezler. Her yönü ile Türklük kokan bir mezhebin gölgesinde kürtçülük yapmanın aleviliğe fayda yerine zararı olur. Türklerde islamlaşınca şaman din adamlarının alevilikte yerini Dedelik, Babalık müessesesi aldı. Eski dedeler müslümanlardı ve Kuran bilirlerdi. Allah, Muhammed Ali diyen bir alevi dedesi ve evladı elbette kuranı bilmelidir. Bunda gocunacak birşey yoktur. Kuran, hadis bilmeyen dede cemevinde ne alnatacak ki? Sonra dört kitabın dördünü de bilmenin faydası var zararı yoktur.