?>

DİNSİZ TÜRK SOYSUZ MÜSLÜMAN OLAMAZ!!!

Mehmet Demir Atmalı

6 yıl önce

Facebook’tan bana sorulan bir soruya verilen cevabımdır

Yahu Abdülhaluk öyle sorular soruyorsun ki; bazen imam hatipli olmadığını düşünüyorum. Bu şecerei nebi nereden çıktı peki? kafadan mı yazdılar. Biz imam hatipte derste bu konuyu gördük. sen görmemiş olabilirsin. Peygamber soya önem vermiştir. Veda hutbesinde soy ile ilgili bölümde ne demiş bak:

"Ey insanlar!

"Cenab-i Hakk her hak sahibine hakkini vermistir. Her insanin mirastan hissesini ayirmistir. Mirasciya vasiyet etmeye lüzüm yoktur. Cocuk kimin döseginde dogmussa ona aittir. Zina eden kimse icin mahrumiyet vardir. Babasindan baskasina ait soy iddia eden soysuz yahut efendisinden baskasina intisaba kalkan köle, Allah'in, meleklerinin ve bütün insanlarin lanetine ugrasin. Cenab-i Hakk, bu gibi insanlarin ne tevbelerini, ne de adalet ve sehadetlerini kabul eder." "Babasından başka soy iddia eden soysuz..." diye devam eden kısmından okuyup açıklama yapalım: Peygamber efendimiz ilk defa beddua ediyor ve babasından başka soy iddia edenlere beddua ediyor. Allahın, meleklerin ve bütün insanların lanetine uğrasın buyuruyor. Bu gibi soyunu inkar edenlere beddua etmekle yetinmiyor ve Allah bu gibi insanların tevbelerini, adaletle hükmetmelerini, yani hakim savcı olmalarını ve de cemiyet içinde hüküm vermelerini, yani hakemlik yapma yetkilerini elinden alıyor. Şahitliklerini de kabul etmiyor. Yani bir cemiyette bir mahkemede şahitlik yapamıyorlar. Şimdi tekrar ele alalım: Soyunu inkar ettiği için bir kişi Allahın, meleklerin ve insanların lanetine uğrarsa, bu da yetmez; Allah bu gibilere tevbe kapılarını kapatmışsa, adaletle hükmetme yetkisini elinden almışsa ve şahitlik yapamayacak kadar insan yerine koymuyorsa bu kişiye davadan dönen denir. Davadan dönene mürted denir. Mürtedin de katli vaciptir. Aman sen bu kategoriye girmeyesin kardeşim. Peygamber bile seni kurtaramaz... Bir de peygamber ne zaman soyunu araştırdı diyorsun. Soy konusunda bu kadar hassas, katı ve kararlı olan bir peygamber soyunu araştırmaz mı? Buradan da bir anlam çıkaramaz mıyız? Bir de soyunu söylememek için kaçamak cevap verip "Ben İbrahim Milletindenim" diyenler var senin gibi. Kuranda ümmet kelimesi 13 yerde ve 13 ayrı manada kullanılır. Bazı yerlerde Ümmet(din), bazı yerlerde millet, kavim anlamında kullanılır. Burada "İbrahim Milleti" tabiri din veya ümmet manasında kullanılmıştır. Kavim manasında kullanılmamıştır. Dinimizi sorarlarsa islam da diyebiliriz veya İbrahim milletinden diyebiliriz. Ancak soyumuz sorulursa kavmimizi, ırkımızı yani milletimizi söyleriz. Kaçamak cevap verenler Hz. İbrahimin Türk olduğunu bilseler, eminim ki bir daha "İbrahim Milletindenim" de demezler. 

Türkmen Erenlerinden Hoca Ahmet Yesevi'ye sormuşlar: Dinin nedir? O da şöyle cevap vermiş: ELHAMDÜLİLLEH TÜRKÜM VE MÜSLÜMANIM" demiş. Hocam sana dinini sorduk sen soyunu da beraberinde söyledin, neden? O mübarek bu tarihi cevabı verir: "BİRİ KADERİM, DİĞERİ SEÇİMİM" der. Bu veciz sözü biraz açarsak. Din bizim seçimimizdir, değişebilir. Ancak soy bizim kaderimizdir, değiştiremeyiz. Kader ise İmanın altı şartından birisidir. Yani soyumuzu inkar edersek, İmanın şartlarından birini inkar etmiş oluruz ve imansız yaşarız. İşte peygamber efendimizin veda hutbesinde ne demek istediğini anlayan Yesevi, Dini ile birlikte soyunu da söyleme mecburiyetini görmüştür. Allah kimseyi bu duruma düşürmesin. 

YAZARIN DİĞER YAZILARI